Pravidla 

1.Vozidlo

1.1 Vozidlo není omezeno objemem motoru ani počtem poháněných náprav

 

1.2 Vozidlo musí být poháněno naftovým či benzínovým motorem (žádné LPG, CNG, Vodík ani elektro)


1.3 Na vozidle musí být funkční zadní obrysová a brzdová světla (možno i dodělávané)


1.4 Vozidlo musí být zbaveno předních skleněných světel (plastová mohou zůstat)


1.5 Na vozidle může být čelní okno. V případě, že vůz nemá čelní okno, musí byt nahrazeno sítí o maximální velikostí oka 3x3cm. Dále musí být demontovaná všechna zbylá okna, včetně zadního, případně musí být přelepeny fólií, nebo nahrazeny netříštivým plastem. Na straně řidiče musí být okno s fólií nebo nahrazeno netříštivým plastem, případně musí být instalována síť o velikosti oka max. 5x5cm. V případě spolujezdce musí být stejně zabezpečeno i jeho okno.


1.6 Na vozidlech jsou zakázány vnější rámy (ochranné i okrasné) a tažné zařízení 


1.7 Na vozidle nesmí být žádné přečnívající ostré hrany


1.8 Vozidlo musí mít demontovaný airbag řidiče, ostatní airbagy stačí odpojit ( lepší je demontáž veškerých airbagů)


1.9 Vozidlo musí být opatřeno bezpečnostním pásem 


1.10 Z vozidla nesmí unikat žádné provozní kapaliny


1.11 Na vozidle musí být na viditelném místě prostor pro startovní čísla na pravé i levé straně o velikosti 30x30cm (při technické přejímce vozidla bude nalepeno)


1.12 vozidlo musí být opatřeno vnitřním bezpečnostním rámem. stačí kříž z trubek za řidičem mezi B sloupky (viz obrázek 1) a jedna trubka mezi A a B sloupkem na straně řidiče cca ve výšce kolen (viz obrázek 2). V případě spolujezdce musí být umístěna tyč mezi A a B sloupky i na straně spolujezdce


1.13 je povoleno použít jakékoliv pneumatiky vyjma pneu s hroty

 

1.14 Pokud vozidlo nesplňuje některý z bodů a není schopen vozidlo uvést do požadovaného stavu pro opakovanou technickou přejímku, je pořadatel oprávněn vozidlo vyloučit ze závodu bez nároku vrácení startovného


Obrázek 1
Obrázek 1
Obrázek 2
Obrázek 2

2.Posádka 

2.1 Řidičem smí být pouze osoba starší 18-ti let, případně starší 15-ti let s písemným svolením rodiče 

2.2 Řidič smí do závodu nastoupit pouze po zaplacení registrace a podepsání administrativních dokumentů 

2.3 Posádka se může skládat maximálně ze 6ti členů 

2.4 Řidič nesmí před ani během jizdy požívat jakékoli omamné látky ani alkoholické nápoje

 2.5 Řidič (i spolujezdec) musí být oděn v dlouhém rukávu a nohavicích, uzavřené obuvy, rukavicích a přilbě. Bez této výbavy nesmí na trať 

2.6 Řidič ani spolujezdec nesmí za jízdy vystrkovat žádné části těla z vozidla2.7 Každý člen posádky je povinen dodržovat všechny body. V případě nedodržení je pořadatel oprávněn posádku potrestat penalizací či vyloučením ze závodu bez nároku vrácení startovného

3.Technická přejímka 

3.1 Technické přejímky vozidla je povinnen účastnit se každý člen posádky daného vozu a musí jí projít každé vozidlo


3.2 V případě nedostatků sdělí pořadatel co vše nevyhovuje a po odstranění těchto nedostatků může vozidlo projít opakovanou technickou přejímku 


3.3 Pokud vozidlo neprojde ani opakovanou technickou přejímku před startem závodu, je vozidlo vyloučeno bez nároku na vrácení startovného 

4.Start a cíl závodu

4.1 Startovní pozice budou přiděleny dle data registrace vozidla


4.2 Start bude z pevných pozic dvouřad, přičemž řidič smí s vozidlem vyjet pouze ve chvíli, kdy bude připoután. V případě porušení pravidla může být potrestán penalizací


4.3 Restarty závodu po přerušení budou už z pevných startovních pozic


4.4 Po uplynutí 6ti hodin času závodu bude máváno šachovnicový praporem, vozy zajedou do depa a budou sečteny a vyhlášeny výsledky (vítězem je tým s největším počtem odjetých kol)

5.Pravidla jízdy a oprav vozidla 

5.1 Jede se 6 hodin hrubého času (10-16 hodin). V případě přerušení závodu časomíra běží dál 


5.2 Během závodu je možné se ve vozidle střídat pouze v depu


5.3 Veškeré opravy a tankování smí být prováděno pouze v depu. V případě nejnutnější opravy na trati (upadlé kolo atd...) je závod pozastaven. Nepojízdné vozidlo bude odtaženo zpět do depa, poté bude proveden restart


5.4 Jízda v depu je povolena maximální rychlostí 5km/h. V případě nedodržení hrozí penalizace 


5.5 Při výjezdu z depa je řidič povinnen vyčkat na signál a vypuštění mávačem. Při porušení pravidla bude řidič penalizován, případně ohrozí-li ostatní řidiče vyloučen ze závodu 


5.6 Veškerý kontakt s jinými vozidly kterému je možné předejít, případně úmyslný kontakt bude penalizován 


5.7 Během jízdy musí být zavřené všechny dveře a kapota. Při otevření je řidič povinen zajet do depa a dveře, případně kapotu řádně zajistit proti otevření

6.Penalizace a postihy

6.1 Penalizaci si závodník odpyká v depu bez možnosti výměny řidiče, tankování či jiné opravy


6.2 Dle závažnosti provinění je určený časový trest stáním. Při opakovaném porušení pravidel může být vozidlo vyloučeno ze závodu


6.3 Trestají se úmyslné kolize, porušení výjezdu z depa, nadměrná rychlost v depu, neuposlechnutí signalizace vlajkami či jiné porušení pravidel


6.4 Po odpykání trestu se smí závodník vrátit na trať pouze po vypuštění pověřeným mávačem 

7.Vlajková signalizace

Žlutá vlajka - nebezpečí na trati, povinné zpomalení vozidel a zákaz předjíždění

 

Červená vlajka - přerušení závodu, vozidla ihned zajedou do depa


Černá vlajka - penalizace vozidla, okamžité zajetí do depa pro odpykání trestu


Šachovnicová vlajka - cíl závodu